پادکست

قسمت ۴۵: پاسخ به سوالات شما

در این قسمت، همانند روال گذشته به سوالات شما مخاطبین رادیو مالی پاسخ داده‌ایم. سوالاتی که در این پادکست بررسی شده‌اند:

مبلغ تمبر در مورد اشخاص معاف از مالیات چقدر است؟
آیا برای ممیزی مالیات حقوق کسر کردن یا نکردن بیمه مورد برسی قرار میگیرد یا خیر؟ و اینکه در شرکت های عمرانی هزینه بیمه سهم کارفرما از نظر حسابداری و نیز ارسال لیست حقوق در سامانه مالیات حقوق به چه صورت باید اقدام شود؟
در صورتی که بعد از ارسال اظهارنامه متوجه شویم که یکی از فاکتورهای فروش ثبت نشده.چه کاری میتوان انجام داد و ثبت حسابداری آن در دفتر روزنامه به چه صورت خواهد بود؟
میخواستم بپرسم فرق بین آیین نامه ، بخشنامه و دستورالعمل چیه ؟ و کدوم در مبحث مالیات مهمتر از همدیگر هستند؟و در ابتدای کار کدام مورد را باید بخوانیم؟
در خصوص اینکه جناب آقای رستگار فرمودن واریز از جانب جاری شرکت به منزله درآمد محسوب می شود ،،،آیا اگر این واریزی به منزله پرداخت به بدهکاران شرکت باشد و طبق بخشنامه ۶۷/۹۶/۲۰۰ مورخ ۹۶/۵/۱۱ تقبل زیان انباشه به حساب جاری شرکا به عنوان درآمد محسوب نمی شود،،،آیا باز هم مبلغ واریزی جاری شرکا به این منظور باشد،،،ممیز مالیاتی می تواند این مبلغ واریزی سهامداران رو به عنوان درآمد شناسایی کند،یا خیر
سلام در اظهارنامه ارزش افزوده، اگر در قسمت خرید کالا و خدمت مشمول فقط مبلغ مالیات و عوارض ثبت شود و قسمت بدون پرداخت ملیات و عوارض مبلغی ثبت نشود ،ممیز ایراد میگیرد؟ ولی در گزارش فصلی هزینه ها بصورت تجمیعی ثبت گردیده.
با توجه به تبصره ماده ۱۰۰، اگر فرض کنیم شخصی ۲.۷۵۰.۰۰۰.۰۰۰ فروش داشته است اداره مالیات که این شخص را بطور حتم گروه دومی قرار میدهد، چراکه مجموع فروش و درآمد آن بیشتر از ۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ریال است؟ و از طرفی نمیتواند از این تبصره استفاده کند و این تبصره مخصوص اشخاص گروه سومی است؟
در سامانه مالیات حقوق سه نفر از پرسنل اصلی شرکت در سال گذشته اشتباهاً غیر اصلی تعریف شده ولی لیست های حقوق ارسالی معافیت کسر شده و مالیات متعلقه نیز به موقع پرداخت شده است.بر همین اساس ممیز رسیدگی کننده مالیات مقطوع ١٠ درصد محاسبه کرده . بنده چطور میتونم این موضوع را اصلاح و دفاع کنم.
در خصوص مالیات بر درامد املاک اشخاص حقیقی که منبع درامد دیگر ندارند مبلغ معافیت ماده ۸۴ بعد از کسر ۲۵ ٪ اجاره قابل کسر است ؟
من چند سالی است گروه دوم مالیات میدم چون بتونم هزینه هام رو دارایی قبول کنه دفاتر میخوام بدم شرکت ثبت کردم .لطفا برای اینکه در این انتقال از حقیقی به حقوقی مشکلی بر نخورم راهنماییم کنید.
حدنصاب معاملات ۵ درصد یعنی چه؟
آیا اشخاص حقیقی هم دوماه فرصت دارن برای ابطال حق تمبر؟
اگر یک شرکتی ملکی رو داده اجاره و درآمد اجاره شناسایی کرده و استهلاک آن رو هم طبق جدول استهلاکات ماده ۱۴۹ ق.م‌.م در دفاتر شناسایی کرده باشه حالا دفاتر رد و مالیات به صورت علی الراس شناسایی بشه استهلاک محاسبه شده طبق جدول استهلاکات مورد قبول هست یا نه ( ۲۵٪ماده ۵۲)
بنده گوشی فروشی دارم ماهی ۵۰۰ تا یه میلیارد گوشی میفروشم. می خواستم ببینم مالیات فروش گوشی به چه صورته؟

https://www.sepidarsystem.com/podcasts/radiomali-e45/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن