پادکست

قسمت ۳۵: پاسخ به سوالات شما

مطابق روند گذشته در برگزاری جلسات پرسش و پاسخ، در این پادکست، پاسخ سوالات شما همراهان گرامی رادیو مالی ارائه خواهد شد.

شما می توانید سوالات خود را از طریق اپلیکیشن رادیو مالی و صفحه مخصوص آن در سایت سپیدار سیستم برای ما ارسال نمایید.

اشخاص حقیقی که چند سال جواز کسب دارند و بصورت علی راس مالیات می دادند، اگر بخواهند به شکل قانونی اظهارنامه مالیاتی را ارائه کنند، راه حل چیست؟
مالیات بر درآمد املاک به چه شکلی است؟
شماره بخشنامه عدم جریمه دفاتر چیست؟
ما در سال گذشته دو ماه (بهمن و اسفند) اجاره دادیم. حال می خواهیم مالیات اجاره در سال ۹۸ را پرداخت کنیم. آیا باید این نکته را در اظهارنامه سال ۹۷ ذکر کنیم؟
اگر مانده ارزش افزوده بدهکار یا بستانکار باشد، به چه معنیست؟
چه مدارکی برای اشخاص حقیقی لازم است تا هنگام مراجعه به دارایی پرونده را علی راس نکنند؟
در اظهارنامه املاک، معافیت های مالیاتی برای اشخاصی که منبع درآمد دیگری دارند، چقدر است. در مورد جدول ۱ و ۳ توضیحات لازم را ارائه بفرمایید.
آیا مالکانی که باشگاه ورزشی دارند، از مالیات معاف هستند؟
اگر شرکتی فعال نباشد و آن را واگذار نماید، شرکای جدید افزایش سرمایه بدهند ولی فعالیتی نداشته باشند، به چه صورتی باید اظهارنامه ارسال کنند؟ آیا باید دفاتر را هم ارسال کنند؟
شما گفتید وقتی شرکاء نمی خواهند پولی را بیاورند، باید در قالب عقد مضاربه آن را بیاورند و هزینه های مضاربه برای شرکت قابل قبول است. آیا هزینه مضاربه شرکاء برای شرکت درآمد محسوب می شود و مالیاتش چطور محاسبه و پرداخت می شود؟
اگر شخصی برای آموزش شنا به یکی از ادارات دولتی مراجعه کند، آیا این اداره برای این شخص مالیاتی را رد می کند؟ و خود شخص چطور؟
قبل از اینکه برگه تشخیص صادر شود، آیا می توان با مراجعه به سازمان های مالیاتی میزان آن را کم کرد؟
به چه علتی شرکت ها حسابرس داخلی دارند؟
اگر یک حسابدار خریداری تجهیزات را اشتباها به جای ثبت در دارایی، در هزینه ها ثبت کرده باشد و به خاطر عوامل دیگری جریمه شده و پرونده علی راس شده باشد، چه راهکارهایی وجود دارد؟
تفاوت گروه دوم و سوم چیست؟( میزان معافیت مالیات بر درآمد اشخاص حقیقی)
اگر بیمه یک شرکت پیمانکاری از پیمان پرداخت شود، (پیمان متعلق به شرکت نیست و تنها اجرای آن به عهده شرکت است) وقتی حقوق آنان از شرکت پرداخت می شود، از نظر اداره مالیات و بیمه مشکلی ندارد؟
ارزش افزوده برای اشخاص حقیقی به چه شکلی است؟ آیا نیاز است معاملات فصلی و ارزش افزوده را ارسال کنند؟
کارگاه تولیدی وجود دارد که از اردیبهشت ۹۷ ارزش افزوده را رد کرده است. در شهریور ماه هم پروانه بهره برداری دریافت کرده است و اجاره نامه هم دارند. اما برای سازمان مالیاتی هیچ ثبت نامی انجام نشده است. مالیات این کارگاه چگونه پرداخت می شود د صورتیکه زیان ده بوده است. شرکت مادری هم وجود دارد که ما زیر مجموعه آن با کارفرمای مجزا هستیم.
در اظهارنامه در قسمت واردات، شماره اتباع خارجی را از کجا باید پیدا کنیم؟
با توجه به قانون بودجه سال ۹۸ تبصره ۶ ، ۱۰ درصد از حق الزحمه یا حق العمل کاری پزشکان که به موجب دریافت وجه صورت حساب های ارسالی های به بیمه و یا نقدا از طرف بیمار پرداخت می شود. ۱۰ درصد ارسال نسخه بیمه تامین اجتماعی، ارتش و خدمات درمانی و هم ۱۰ درصد واریز نسخه؟

https://www.sepidarsystem.com/podcasts/radiomali-e35/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن